VONK Onderwijsinnovatie

Zelf lesgeven met Silent Disco koptelefoons? Je leent ze bij Multimediasupport

25 oktober 2021 door Avans Ondernemerscentrum

Hoe geef ik les aan mijn studenten terwijl zij - verspreid over een grote ruimte zitten? Met die vraag worstelde docent Judith Herrewijn. Tot ze op het idee kwam om Silent Disco koptelefoons te gebruiken.

Judith startte met hulp van regieteam VONK een pilot en gaf in september 2020 haar eerste les met Silent Disco koptelefoons aan studenten Communicatie bij de Avans Academie Associate degrees in Den Bosch. De studenten reageerden heel enthousiast. Behalve dat ze deze onderwijsvorm leuk vonden, hadden ze zich beter kunnen focussen. Omdat ze waren afgesloten van elk ander geluid en mij heel goed konden verstaan, was hun concentratie hoger."

Na deze succesvolle pilot heeft Avans een systeem met 35 Silent Disco koptelefoons gekocht en kon iedereen deze koptelefoons gebruiken. Daarna zijn er meer docenten – al dan niet met hulp van VONK Onderwijsinnovatie - de set gaan uitproberen.

Zelf met de Silent Disco koptelefoons aan de slag?
Inmiddels zijn de koptelefoons ‘te leen’ via Multimediasupport. Wil jij zelf aan de slag met de Silent Disco set? Stuur dan een mailtje naar multimediasupport.denbosch@avans.nl Jochem Muskes of Rudy Jilisen neemt contact met je op om samen te kijken naar de wensen en de mogelijkheden.

Laatst bijgewerkt op 25 oktober 2021.